اخبار سککوک

تسهیل دسترسی به خریداران و تامین‌کنندگان مواد معدنی با کمک سککوک

مدیر روابط بین‌الملل یک شرکت دانش‌بنیان معدنی گفت: سامانه سککوک کمک بزرگی به دسترسی به خریداران و تامین‌کنندگان مواد معدنی می‌کند.

مدير روابط بين الملل شركت دانش بنيان پالار صنعت در خصوص نقش سامانه‌هاي كسب و كار در فعاليت شركت‌هاي دانش بنيان، گفت: در شرکت پالار صنعت روي برخي از محصولات استراتژیک کار می‌کنیم و توانسته‌ایم عملا قطعاتی که تا چند سال پیش در انحصار اروپایی‌ها بود، را بومی‌سازی و تولید انبوه كنيم.

وی بيان كرد: با توجه به همین مسئله و خاص بودن این محصولات، مواد مورد نیاز نزدیک به ۷۰ درصد فولادسازی‌های داخلی را تامین می‌کنیم و امسال هم روی مذاکرات برون مرزی متمرکز شده‌ایم تا سال دیگر صادرات را آغاز کنیم.

افشار با تأكيد بر اينكه سامانه‌هاي كسب و كار نقش موثري در توسعه فعاليت معادن و شركت‌هاي دانش‌بنيان دارد، افزود: سامانه‌هاي کسب و کار بسيار كمك مي‌كند تا بتوانيم به شركت‌هاي دانش بنيان ديگر متصل شويم و کسب و كارمان توسعه پيدا كند. در كنار آن هم بخشی از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری امسال به پیشبرد کارهايمان کمک کرد.

مدير روابط بين الملل شركت دانش بنيان پالار صنعت افزود: متاسفانه به دلیل ترجیح بیشتر حوزه معدن به خام فروشی نمی‌توان مواد اولیه با خلوص بالا را از داخل تامین کرد و تنها حلقه مفقوده ما مواد اولیه با خلوص بالا است که از خارج وارد می‌کنیم.

وی تشريح كرد: اگر بتوان فعاليت را در داخل بيشتر كرد و به كمك سامانه‌هاي كسب و كار تجاري‌سازي مواد أوليه را در داخل انجام دهيم،  نيازمان به واردات صفر خواهد شد.

افشار درباره سامانه كسب و كار سككوك، گفت: توليدكنندگان مواد معدني نياز است تا با يكديگر كار كنند و به خريداران دسترسي داشته باشند که به روش سنتی اين امكان وجود ندارد، در حالي كه به كمك سامانه كسب و كار سككوك اين امكان فراهم شده است.

وی تشريح كرد: قابل ذكر است كه نياز است از چنين سامانه‌هايي حمايت شود در غير اينصورت فعاليت آنها متوقف خواهد شد و با توجه به نوپا بودن آنها نبايد از آن غافل شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن