اخبار سککوک

تامین مالی؛ کلید دروازه رشد اقتصادی

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد: تامین مالی و رفع تنگناهای اعتباری،کلید اصلی شتاب‌بخشی به رشد اقتصادی

محمدعلی دهقان دهنوی توسعه اقتصاد هوشمند و بهبود فضای کسب و کار را از راهبردهای اصلی وزارت اقتصاد دانست. وی در ادامه اظهار داشت: براساس مطالعه‌ای که در وزارت اقتصاد انجام شده است، مهمترین عامل ضعف رشد اقتصادی کشور عدم تامین مالی به موقع در محل بوده و در صورت رفع تنگناهای اعتباری، افزایش قابل توجهی را در نرخ رشد اقتصادی شاهد خواهیم بود.
ایشان با اشاره به مشکلاتی همچون نبود اعتبار کافی، عدم وجود وثیقه لازم و هزینه‌های مازادی که در پیگیری فرایندهای اخذ تسهیلات برای متقاضیان ایجاد می شود، گفت: در بانک ملی ایران زیرساختهای مناسبی فراهم شده است که در رفع موارد اشاره شده کارگشا خواهد بود. تولید و توزیع سفته به صورت دیجیتالی، ارزیابی اعتباری دیجیتالی و پرداخت تسهیلات به صورت الکترونیک از جمله این زیر ساختها و خدمات است که در اختیار ملت ایران قرار می‌گیرد.
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه برات و سفته الکترونیک امروز متولد خواهد شد، اعلام کرد: در مرحله اول در بحث تسهیلات کرونایی از سفته الکترونیک بهره خواهیم برد و در مرحله بعد اعطای الکترونیک تسهیلات به همه متقاضیان تسری خواهد یافت.
آقای دهقان ادامه داد: با زیرساختهایی که در بانک ملی طراحی و پیاده سازی شده است؛ خدمات ارزیابی اعتباری و اعطای تسهیلات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد که خدمات را می توان گامی بزرگ در تحول شیوه های تامین مالی دانست. وی گفت: امیدواریم با ادامه این روند روزی بتوانیم اعلام کنیم که تغییر روش تامین مالی محرک رشد اقتصادی کشور شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن