اخبار سککوک

استفاده از سامانه‌های نوین تامین مالی در صنعت مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس بر استفاده از سامانه‌های نوین تامین مالی از جمله سککوک در صنعت مسکن و ساخت و ساز تاکید کرد.

یوناتن بت کلیا با اشاره به فضای اقتصادی موجود در کشور، گفت: وجود پلتفرم‌های نوین پولی و مالی در شرایط فعلی که بتواند زنجیره تولید را تکمیل کرده و نیازهای این بخش را تأمین کند به شدت مورد حمایت است.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پلتفرم‌های جدید مالی با ایجاد شفافیت هر چه بیشتر می‌توانند از تحمیل بار اضافی به بانک‌ها و درنتیجه عقب گرد اقتصادی جلوگیری کنند، افزود: سامانه‌های جدید مالی با کمک به بخش تولید و تامین این زنجیره می‌توانند رشدی در خور برای کشور به ارمغان بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه سامانه‌های نوین مالی نیاز به سرمایه‌گذاری های بیشتر برای آشناسازی جامعه هدف با آن‌ها دارند، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان از وجود چنین سامانه‌ای که می‌تواند مشکلات عدیده آن ها را مرتفع کند بی‌خبر هستند، از این رو باید با تبلیغات گسترده‌تر و همچنین ارایه آموزش‌های لازم فضا را برای این فعالیت پلتفرم‌ها باز کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خوشبختانه تمامی صنایع می‌توانند از پلتفرم‌های جدید مالی در جهت رشد هر چه بیشتر بهره ببرند، گفت: جای خالی این پلتفرم در صنایع معدنی، ساخت و ساز و مابقی صنایع احساس می‌شد که خوشبختانه اکنون مسیر مناسبی گشوده شده است.

وی ادامه داد: پلتفرم‌های جدید مالی از حوزه‌های مورد غفلت واقع شده‌ای هستند که می‌توانند با ایجاد ارتباط هر چه بیشتری تولیدکنندگان با یکدیگر مسیر صادرات را نیز هموارکرده و از این منظر نیز  رشدی در خور برای اقتصاد به ارمغان بیاورند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از دیگر مزایای استفاده از این پلتفرم‌های جدید مالی را قطع دست برخی سودجویان در انجام عملیات‌های مالی خواند و گفت: هر چه برای رشد اقتصادی در کنار ایجاد شفافیت اقدام شود به همان اندازه اعتماد بیشتری نیز کسب خواهد شد.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن