اخبار سککوک

کارگاه آموزشی “تامین مالی خرد مبتنی بر زنجیره تأمین” برگزار شد.

نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌‌های پرداخت دیجیتال با حضور و مشارکت بیش از ۵۰ بانک و شرکت فعال در این حوزه، با شعار ارزش‌آفرینی دیجیتال در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه اول و دوم اسفندماه برگزار شد.

سککوک با برگزاری کارگاه آموزشی “تامین مالی خرد مبتنی بر زنجیره تأمین” در این دوره از همایش فعالیت داشت. این کارگاه با اهداف توضیح تأمین مالی خرد متنی بر زنجیره تأمین و تعاملات B2B2C و تراکنش‌های مربوط به آن و همچنین توضیح ساختار و زیر بخش‌های زنجیره تأمین از ساعت ۱۱ روز سه شنبه دوم اسفند ماه در در سالن کنفرانس ویژه مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.


دکتر فردوس باقری، مدیرعامل سککوک و برگزار کننده این کارگاه در ادامه عنوان کرد: یکی از رویکردهای مدرن تامین مالی در جهان، رویکرد تامین مالی زنجیره تامین یا supply chain finance است. در این رویکرد از بنگاه‌های تأمین مالی کننده نظیر بانک‌ها خواسته شده که در تأمین مالی به جای تمرکز بر یک مشتری خاص، به جایگاه آن مشتری در کل زنجیره تأمین و تامین مالی سرمایه در گردش مورد نیاز کل زنجیره بپردازند. زنجیره تامین شامل تمام بنگاه‌هایی است که در تبدیل مواد اولیه و نهاده به محصول نهایی و تحویل آن به مصرف کننده نهایی نقش دارند.
حرکت ابزارهای اعتباری در طول زنجیره تأمین و تشریح رویکردهای مختلف زنجیره تأمین از موضوعات مطرح شده در این کارگاه بود. الکترونیکی کردن روابط تجاری که در اجزای زنجیره شکل می‌گیرند باید بر پایه رخدادهای الکترونیکی روز جهان باشند.
فردوس باقری همچنان در ادامه این کارگاه، هماهنگ سازی اجزای زنجیره‌ها در بستر الکترونیک یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در کشور عنوان کرد. توازن میان تامین نهاده و شبکه بازار یکی از رکن‌های کلیدی مدیریت زنجیره تامین(scm) مدیریت لجستیک عنوان شد و اهمیت بخش‌های مختلف این مسئله از جمله انبارداری در راستای ساخت یک شبکه کامل زنجیره تامین، مورد بررسی قرار گرفت. همچنین عنوان شد که حجم عمده معاملات و تبادلات مالی و کالایی در زنجیره تامین شامل معاملات B2B است و در انتهای زنجیره، این معاملات(کسب و کار به کسب و کار) B2B به تراکنش B2C و ارائه محصول نهایی به مصرف کننده نهایی ختم می شود.


کارت اعتباری مبتنی بر زنجیره تأمین هم، به عنوان یکی از ابزارهای تأمین مالی زنجیره تامین و راهکار عملی حل مشکلاتی عنوان شد که برای کارت‌های اعتباری عادی مطرح می‌شد. شالوده فکری این راهکار، تغییر نگرش از نگاه صرفاً منحصر به صدور و پذیرندگی کارت اعتباری، به نگاه فراتر و در نظر گرفتن کل زنجیره تأمین کالاها از محل عرضه تا نهاده اولیه است. با این نگرش، کارت اعتباری مبتنی بر زنجیره تأمین، ابزاری است برای تأمین اعتبار زنجیره کامل B2B2C از مصرف کننده نهایی تا تأمین کننده نهاده‌های تولید در بالادست ترین حلقه زنجیره.
از جمله موارد مطرح شده در این نشست، ارائه چند نمونه عملیاتی انجام شده از هدایت اعتبار در زنجیره تأمین‌های شکل گرفته توسط سککوک در زمینه لوازم خانگی از مصرف کننده نهایی تا مواد اولیه و براتهای گردش یافته در عمق زنجیره بوده است. این کارگاه مورد توجه مدیران بانکی و فعالان صنعت مالی قرار گرفته و جلسه پرسش و پاسخ نیز در پایان کارگاه برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن