اخبار سککوک

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد: تسهیل فعالیت‌های اقتصادی با اجرای مناسب سامانه سککوک

سککوک، صحبت از تسهیل شرایط اقتصادی و گسترش ارتباطات میان فعالان در زمانی کوتاه و در بستر غیرحضوری را مطرح کرده است.

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی تهران معتقد است اجرای برنامه‌ریزی شده و هماهنگ سامانه سککوک می‌تواند نقش تسهیل‌کننده را برای فعالان اقتصادی بازی کند.

عباس آرگون با اشاره به شرایط امروز اقتصاد کشور اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای تسهیل شرایط و حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی در این شرایط اهمیت زیادی دارد و در این بین کارآمدی سامانه‌ها، اصلی‌ترین جنبه اجرایی در مسیر مدیریت فضای اقتصادی کشور است.

او با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین امروز سهم مهمی در اقتصاد جهان دارد، تصریح کرد: همانطور که ما نیز در اقتصاد ایران، هرجا از فناوری‌های نوین بهره بردیم، بهبود شرایط به شکل واضح نمایان شده است، در آینده نیز بهره‌گیری از این امکانات برای اقتصاد ایران اهمیت جدی خواهد داشت.
این فعال اقتصادی اضافه کرد: برای استفاده از این فناوری‌ها دو پیش شرط مهم مورد نیاز است، از یک سو زیرساخت‌های لازم باید فراهم شوند و از سوی دیگر مدیریت فضا به شکلی هماهنگ عمل کند.

آرگون با اشاره به تجربیات اقتصاد ایران در سال‌های گذشته و عدم موفقیت برخی از طرح‌های تسهیل‌کننده اقتصادی، بیان کرد:‌ در حوزه فعالیت‌های اقتصادی، آنچه بیشترین اهمیت را دارد، کارایی ابزارهاست. اگر ما چندین سامانه را فعال کنیم که هیچیک از آنها نتوانند نقش مجزای خود را تعریف کنند، نتیجه کار یک بی‌برنامگی و هرج‌ومرج خواهد بود.

او به طرح‌هایی مانند سامانه سککوک اشاره کرد و گفت: این سامانه صحبت از تسهیل شرایط اقتصادی و گسترش ارتباطات میان فعالان در زمانی کوتاه و در بستر غیرحضوری را مطرح کرده که قطعاً در صورت اجرایی شدن تمام ابعاد مطرح شده و اتخاذ تصمیمات درست در سطح کلان، می‌توان انتظار داشت چنین سامانه‌هایی نقش تسهیل‌کننده داشته باشد.

این عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی در پاسخ به این سوال که آیا محوریت دولت در راه اندازی این سامانه‌ها می‌تواند نقش مثبت داشته باشد، توضیح داد: تجربه کشورهای توسعه یافته نشان می‌دهد که دولت‌ها باید در عرصه تصمیمات کلان و برنامه‌ریزی‌های بالا دستی فعال باشند و تصدی‌گری اقتصادی را به بخش غیردولتی واگذار کنند. در این حوزه نیز قطعاً باید چنین مسیری طی شود. اگر بناست کارها به روال مثبت حرکت کنند، ما باید از تجربه کشورهای موفق نهایت استفاده را ببریم و با توجه به شرایطی که امروز اقتصاد ایران در آن قرار دارد، تصمیماتی مناسب بگیریم.

 

 

منبع
راه پرداخت
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن