اخبار سککوک

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد؛ موافقت قوه قضاییه با اسناد تجاری الکترونیک

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم الکترونیکی شدن ابزارها و اسناد تجاری برای تخصیص اعتبار، از موافقت رییس قوه قضاییه با همکاری دادگاه‌ها در طرح امضای دیجیتال و سفته الکترونیک خبر داد.

به گزارش ایبِنا، علی آقامحمدی در مراسم رونمایی از نسخه الکترونیکی سفته و تسهیلات و اعتبارات دیجیتال اظهار داشت: این اتفاقی که در این مدت کوتاه به سرانجام رسید، نشان می‌دهد که اگر اراده‌ای برای انجام کارها داشته باشیم می‌توانیم به اهداف خود برسیم.

وی با بیان اینکه با کمک این ابزارها آمار ثبتی حقیقی به جای پرسشگری ملاک کار قرار می‌گیرد، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات در نظام بانکی بهره گیری از داده های اشتباه در اعطای اعتبارات و همچنین در امور مالیاتی به دلیل عدم بکار گیری نظام شناسایی منضبط است و باید که با بهره گیری از ابزارهای الکترونیک به سمت تشخیص درست اعتبار اشخاص حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه رشد بورس موتور محرکی برای اقتصاد تولیدی است، گفت: مردم دارایی‌شان را به صحنه آورده‌اند و اکنون فرصت مناسبی است تا سرمایه‌گذاری به سرعت شکل گرفته و نظام تامین مالی زنجیره‌ای به طور کامل اجرایی شود، که اکنون در بانک مرکزی، بانک ملی، بانک کشاورزی و بانک رفاه کارهایی در این حوزه صورت گرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خوشبختانه قوه قضاییه برای بکارگیری امضای دیجیتال و سفته و برات الکترونیک توافق دارد، گفت: در این زمینه با جناب آقای رئیسی مکاتبه ای صورت گرفت و ایشان با نگاه مثبت همکاری کامل قوه قضائیه را اعلام کردند.

آقامحمدی تاکید کرد: بازار سرمایه تامین مالی شرکت‌های بزرگ را برعهده دارد و به همین دلیل باید عرضه از طریق بورس و تقاضا از طریق بانک‌ها تقویت شود، یعنی بانک‌ها به مردم تسهیلات اعتباری بدهند تا اقتصاد رونق بگیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن