اخبار سککوک

سککوک در مسیر توسعه ملی

شرکت سککوک و گروه توسعه ملی تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندند تا با بهره‌گیری از روش‌های نوین تجارت الکترونیک به رونق تولید داخلی و افزایش صادرات کمک کنند.

شرکت سککوک و گروه توسعه ملی تفاهم‌نامه همکاری را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه تراکنش‌ها و ارتقای مبادلات و معاملات منطقه‌ای به منظور حمایت از تولید ملی و بهبود شبکه مبادله تولیدات به امضا رساندند.

طی این تواقفنامه، ارتقاء قابلیت‌های بستر فناوری اطلاعات و تحقق‌بخشی به اهداف تجارت الکترونیک، در قالب ایجاد یک اکوسیستم پویای کسب و کار به کسب و کار در دستور کار دو مجموعه قرار گرفته است.

براساس این تفاهم‌نامه شرکت سککوک به عنوان یک شرکت فعال در ارائه خدمات بر خط تامین مالی با استفاده از تجارب خود در ایجاد و اجرای اکوسیستم‌های کسب و کار به کسب و کار در مجموعه‌های بزرگ کشور و توانمندی در زمینه بکارگیری فناوری اطلاعات در حوزه پرداخت، ارائه این خدمات را به صورت ویژه‌سازی شده در مجموعه گروه توسعه ملی بر عهده خواهد داشت.

موضوع این تواقفنامه همکاری دو طرف برای ایجاد شرایط معامله محصولات از طریق سامانه سککوک برای مخاطبان حقیقی و حقوقی در حوزه‌های فعالیت گروه توسعه ملی، با هدف رشد و توسعه زنجیره‌های تامین صنایع و رونق محصولات ایرانی، بهسازی فعالیت و تولید، ارتباطات منسجم و تسهیل آن، افزایش فروش، افزایش مبادلات محصولات، خدمات و سازماندهی زنجیره تامین و ایجاد بستر تامین مالی زنجیره تامین است.

فردوس باقری، مدیرعامل شرکت سککوک درباره انعقاد این توافقنامه اظهار داشت: با توجه به زنجیره‌هایی که گروه توسعه ملی در زمینه محصولات تولیدی و همچنین زنجیره پخش دارد، بحث تعامل با گروه توسعه ملی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: فعالیت‌هایی نظیر ایجاد زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بنگاه به بنگاه و بنگاه به مصرف کننده، تامین مالی هدفمند در زنجیره و ایجاد خطوط اعتباری برای خرید و فروش بین مخاطبین دو مجموعه، بازاریابی، خدمات لجستیک، آموزش‌ در قالب یک هم افزایی نوین صورت خواهد پذیرفت.

مدیرعامل اولین سکوی کسب و کار الکترونیک در ایران افزود: زمان طولانی برای مطالعات زنجیره تامین شرکت‌های گروه توسعه ملی در واحدهای توسعه کسب و کار صرف شده و امیدواریم بهینه سازی‌هایی در حوزه تامین مالی بر روی شرکت‌های گروه توسعه ملی انجام دهیم. البته فعالیت‌های نیاز سنجی و جلسات هماهنگی با مدیران عامل و کارشناسان شرکتهای گروه توسعه ملی به طور موازی در حال اجراست و قدم‌های مثبتی برای اجرای آزمایشی تامین مالی زنجیره تامین تا کنون برداشته شده است.

دکتر باقری خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جهش تولید، این تفاهم‌نامه مدخلی برای نشان دادن نتایج مثبت همکاری همه مجموعه‌های تولیدی و خدماتی کشور بوده و با استقبال خوبی که از شیوه نوین در اقشار مختلف نخبگان علمی و دانشگاهی و همچنین فعالان صنایع نسبت به آن شده است، روند ساماندهی تامین و بهسازی جریان نقدینگی و تامین مالی زنجیره تامین در همه بیست هزار بنگاه هدف این سکوی کسب و کار به طور روز افزون گسترش یابد.

وی افزود: سکوی کسب و کار الکترونیک (سککوک) در حال هماهنگ سازی و فرهنگ سازی در قالب جلسات هم اندیشی با مدیران ارشد کشور و فعالان تولیدی و اقتصادی کشور بوده و تاکنون بیش از ۲۰۰۰ جلسه با این بخش‌ها برگزار کرده است.

مدیرعامل سککوک ابراز امیدواری کرد که تفاهم‌نامه برای گروه توسعه ملی منشا خیر بوده و برای کاربران سامانه سککوک که مصرف‌کننده خدمات و محصولات گروه توسعه ملی هستند نیز تسهیلات مناسبی ایجاد کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن