اخبار سککوک

دنیا به سمت اعتبار رفته است/ تسهیلات با طرح کارت اعتباری به هدف می‌خورد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت به سمت اعتبار آن هم از طریق کارت اعتباری، اقدامی مثبت است که دنیا هم به این سمت رفته است.

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره تخصیص کارت‌های اعتباری بر اساس زنجیره تامین توسط برخی از بانک‌ها، اظهار کرد: امروز جهان به سمت الکترونیکی شدن می‌رود و تمام کار‌ها در کشورهای مختلف دنیا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از این رو چاپ پول دیگر صورت نمی‌گیرد و تماما به صورت الکترونیکی انجام می‌شود واز این رو رفتن به سمت اعتبار آن هم از طریق کارت اعتباری یک حرکت پسندیده است.

سلیمی با بیان اینکه اکنون کشور‌ها کمتر از پول فیزیکی استفاده می‌کنند، بیان کرد: کشور ما نیز باید به این سمت برود که اقدام اولیه آن همین تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم است، زیرا اعتبار از پول بهتر است هم باعث می‌شود کار پیش برود و هم باعث افزایش نقدینگی نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شرایط مردم امروز سخت است این کارت‌های اعتباری می‌تواند کمک کند کالای مورد نظر خودشان را تهیه کنند از این رو برخی از بانک‌ها هستند که از طریق کارت اعتباری و توسط پلتفرم‌های تزریق اعتبار در زنجیره تولید تسهیلات را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده فکر می‌کنم که این اقدام یک کار ارزشمند است، زیرا دولت‌ها تسهیلاتی را برای مردم و تولید در نظر می‌گرفتند، اما به آن هدف خاص خودش نمی‌رسید، ولی اکنون از طریق زنجیره تامین اعتبار آن اعتبار به هدف مورد نظر می‌رسد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن