تحول دنیای کسب و کار با سامانه سککوک
با توجه به لزوم ورود بانک ملی ایران به زنجیره های اقتصادی جدید و حرکت به سمت هوشمندسازی، سامانه سککوک می تواند با متنوع کردن مدل های کسب و کار، به عنوان ابزاری کارآمد برای این بخش عمل کند.
عصر بانک؛ به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک با راه اندازی سامانه سککوک (سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار) فرصتی را فراهم کرده است تا کسب و کارها بتوانند بدون واسطه و بر اساس مدل تجارت به تجارت (B2B) فعالیت کنند.
این سامانه که با حمایت بانک ملی ایران راه اندازی شده، استقبال خوبی را نیز از سوی فعالان اقتصادی شاهد است و از اسفندماه سال گذشته و رونمایی در رویداد ملی شو تا تیرماه سال جاری، شش هزار و ۴۵۰ صاحب کسب و کار را در خود جای داده است.
هدف بانک ملی ایران از راه اندازی سامانه کشوری کسب و کار، ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی است و صاحبان بنگاه های تولیدی و خدماتی می توانند با عضویت در این سامانه، کالا، خدمات و محصولات خود را بدون واسطه عرضه کنند.
علاوه بر ایجاد زیرساخت معاملات B2B و B2C در فعالیت های بنگاه های عضو، طراحی، برنامه ریزی و هدایت فعالیت های زنجیره های تامین با هدف ایجاد ارزش خالص بیشتر، هماهنگ سازی میزان و شکل عرضه با میزان و شکل تقاضا، ارائه کارت اعتباری به منظور خرید از فروشگاه های سککوک، فراهم کردن مجموعه ای از راه حل های تامین مالی خرید و انتقال کالاها و محصولات از فروشندگان به خریداران در طول زنجیره تامین، هماهنگ سازی جریان داده ها، اداره مواد اولیه، تولید، بستهبندی، اداره موجودی و حمل و نقل از جمله مزایای استفاده از این سامانه است.
کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی کارکرد این سامانه و ثبت کسب و کار در آن در سایت سککوک به نشانی sakkook.ir قابل مشاهده است.