اخبار سککوک

برگزاری نشست تخصصی با موضوع معرفی سامانه سککوک

شعبه مرکزی بانک ملی ایران میزبان مشتریان منتخبی بود که برای آشنایی با سکوی کسب و کار الکترونیک (سککوک) ابراز تمایل کرده بودند. این نشست تیرماه سال جاری با حضور مدیران شعب بانک ملی ایران و برخی مشتریان منتخب برگزار شد.

شعبه مرکزی بانک ملی ایران میزبان مشتریان منتخبی بود که برای آشنایی با سکوی کسب و کار الکترونیک (سککوک) ابراز تمایل کرده بودند. این نشست تیرماه سال جاری با حضور مدیران شعب بانک ملی ایران و برخی مشتریان منتخب برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمد فرمهینی فراهانی، رییس بانک ملی شعبه مرکزی به بیان مشکلات مالی بنگاه ­های اقتصادی و طرح مسائل موجود در رویه های سنتی تامین مالی پرداخت. وی افزود هزینه های بالای تامین مالی، وثایق مورد نیاز، اعتبار سنجی سنتی و عدم امکان ارائه تامین مالی به طیف گسترده تری از مشتریان به دلیل منابع محدود، مشکلاتی است که از طریق شیوه های سنتی تامین مالی  قابل حل نیستند.

در ادامه فردوس باقری، مدیرعامل پلتفرم سککوک ضمن معرفی کامل سککوک و تشریح امکانات و  نوآوری­ های جدید بکار رفته در آن؛ راهکارهای پیشنهادی در جهت رفع موانع موجود در حوزه تامین مالی را مطرح کرد. وی همچنین به شرح چگونگی نحوه تامین مالی در زنجیره تامین و تاثیر آن بر کاهش هزینه­ ها در چرخه تولید پرداخت و عنوان کرد: با توجه به اینکه امروزه یکی از مهمترین چالشهای بنگاه­ های اقتصادی موضوع تامین مالی می­باشد؛ سککوک می­تواند به عنوان بستری قوی و کاربردی موجب حمایت از رشد کسب و کارها و رونق تولید شده و بسیاری از موانع موجود را برطرف سازد. استفاده از امکانات و مزایای ویژه این سامانه از جمله بهره گیری از اسناد تجاری تضمین شده بجای وجه نقد پر هزینه، شناسایی معاملات و مطالبات به عنوان وثایق مورد قبول، اعتبار سنجی نوین با معیارهای جدید موجب بهبود فضای کسب و کار و تسهیل بسیاری از ارتباطات اقتصادی، مانع زدایی و پشتیبانی از تولید ملی خواهد شد.

در خاتمه جلسه نمایندگان مجموعه­ های کندوج، ستاک، گروه انتخاب و شیرین نوین به شرح مشکلات موجود پرداخته و سوالات خود را مطرح کردند.

همچنین مقرر گردید با توجه به لزوم ویژه ­سازی سامانه سککوک بر اساس نیازهای هر زنجیره و رفع موانع و مشکلات زنجیره­های تأمین، در آینده نشست های تکمیلی و تخصصی به صورت مجزا و با حضور نمایندگان سککوک، بانک ملی ایران و سایر مراجع و سازمان های ذیربط و تولید کنندگان برگزار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن