اخبار سککوک

برات الکترونیک کمک بزرگی به حل مشکلات تولید می‌کند

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه ابزارهای تامین ملی راهی برای گره‌گشایی از بخش تولید کشور خواهند بود، گفت: در این راستا استفاده از برات الکترونیک می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات را رفع کند.

به گزارش بانکداری ایرانی، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی درباره تامین مالی تولید، اظهارداشت: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و کاهش ارزش پول ملی، بار سنگینی بر دوش تولیدکنندگان و صنعت‌گران گذاشته است و اگر تا یکسال پیش با مبلغی امکان تامین مالی وجود داشت اکنون دیگر این مبالغ کفایت نمی‌کند و چند برابر شده است.

وی افزود: با این شرایط بانک‌ها نیز برای پرداخت تسهیلات سنگ‌اندازی‌های متعددی بر سر راه تولیدکنندگان دارند و وثایق آن‌ها را نیز به راحتی مورد تایید قرار نمی‌دهند که این شرایط به هیچ عنوان به نفع تولیدکنندگان و صنعتگران نیست.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران درباره تامین مالی طرح‌های نیمه تمام نیز، گفت: حتی اتمام طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت ۶۰، ۷۰ درصد هم برای واحدهای تولیدی سخت است.

سهل آبادی در ادامه درباره رونق کسب و کارها در دوران پسا کرونا، توضیح داد: تاکنون که اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده اما خود صنعتگران و تولیدکنندگان در پی افزایش میزان صادرات هستند. بنابراین اگر تسهیلاتی پرداخت شود به طور حتم کارگشا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا، تولیدگنندگان به یاری دولت و مردم آمدند، گفت: همانطور که شاهد هستیم با شیوع ویروس کرونا تولیدکنندگان در کشور به سرعت دست به کار شده و نیازهایی که در کشور وجود داشت به سرعت تامین کردند و وظیفه خود را در کنار سایر بخش‌ها و مشاغل انجام دادند.

وی در ادامه درباره ابزارهای تامین مالی زنجیره تامین در کشور از جمله سککوک اظهار کرد: با مشکلاتی که بخش خصوصی دارد به طور حتم اگر ابزاری برای یاری رساندن به آن‌ها وجود داشته باشد، می‌تواند گره از مشکلات متعددی باز کند. رئیس خانه صنعت و معدن ایران در ادامه درباره برات الکترونیک نیز توضیح داد: برات الکترونیک در شبکه اقتصادی دنیا به عنوان سند تجاری مدت‌دار بسیار کاربرد دارد که در صورت ارائه و استفاده صحیح از آن به طور حتم به رفع مشکلات صنعت و تولید در کشور کمک به‌سزایی خواهد شد.

منبع
دنیای اقتصاد
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن