اخبار سککوک

استفاده از فناوری بلاکچین در الکترونیکی کردن برات‌ها

فردوس باقری، مدیرعامل سککوک به بیان تجربیات این استارت‌آپ پرداخت. مهم‌ترین چالش‌هایی که معاملات B2B دارند مساله پرداخت است.

باقری با بیان این مطلب گفت: حجم تراکنش‌های الکترونیکی که در سطح B2B انجام می‌شود به شدت پایین است؛ زیرا ابزارهای آن پر ریسک هستند. با توجه به این شرایط پلتفرم سککوک با هدف معرفی ابزار پرداخت الکترونیکی امن به وجود آمد.

باقری از برات به عنوان سند تجاری نام برد که از سال ۱۳۴۷ در معاملات تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. او گفت: استفاده از فناوری بلاکچین در الکترونیکی کردن برات‌ها از چشم‌اندازهای تعریف شده برای سککوک است. بعد از حل کردن مشکلات مربوط به رگولاتوری توانستیم لاشه‌ای از برات را خلق کنیم که کد QR دارد و اطلاعاتی مانند امضاکننده، شماره سریال و مبلغ را نشان دهد.

باقری با اشاره به مشکل تامین مالی بنگاه‌های کشور، گفت: سککوک تمرکز خود را بر این گذاشته که پلفترم B2B باشد و از بلاکچین برای ارائه محصولات استفاده کند تا بتواند از SME ها حمایت کند.

او ادامه داد: هر بنگاهی زنجیره تامین دارد که باید به قدری توسعه پیدا کنند تا به مصرف‌کننده برسد در شرایط فعلی تعدد این زنجیره‌ها باعث افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید مردم شده است. سککوک این زنجیره‌ها را کاهش می‌دهد.

به گفته باقری سککوک قصد دارد از فناوری بلاکچین برای احراز هویت و سندیت معامله در زنجیره برات استفاده کند. او خدمات سامانه سککوک را به سه دسته تامین مالی زنجیره تامین، مدیریت لجستیک و مدیریت زنجیره تامین تقسیم کرد و به بیان مزایایی که این پلتفرم در هر یک از این سه دسته ایجاد کرده پرداخت. مدیرعامل پلتفرم سککوک، در ادامه به بیان کاربردهای آن در مدیریت زنجیره تامین مالی سایر حوزها پرداخت و در این میان به زنجیره تامین سیمان، شرکت ایدئال ماکو (ایمپلنت دندان) و دیاگ خودرو اشاره کرد.

منبع
راه پرداخت
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن