اخبار سککوک

سککوک؛ سیستمی نوین برای برقراری ارتباط فعالان معدنی

یکی از معدن‌داران کشور بر ضرورت بهره‌گیری از سامانه سککوک برای برقرای ارتباط بیشتر بین واحدهای معدنی تاکید کرد.

حمزه‌نژاد درباره سامانه‌های کسب و کار و نقش آن‌ها در رونق معدن، گفت: سامانه‌های کسب و کار برای ارتباط برقرار کردن با معدن داران و تولید کنندگان مواد معدنی بسیار مفید است، به شرطی که این کار نوپا مورد حمایت قرار گیرد چرا که اصولا در کشور ما مشاغل نوپا به ندرت مورد حمایت قرار می‌گیرند و به همین دلیل به مرور از ذهن‌ها خارج می‌شوند.

وی بیان کرد: سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار جهت استفاده واحد‌های صنعتی برای خرید و فروش کالا‌ها و خدمات مورد نیاز خود به روش‌های نقد و مدت دار راه اندازی شده است.

این معدن دار تشریح کرد: واحد‌های صنعتی باید با یکدیگر در تعامل باشند که اکنون به کمک روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست و نیاز است تا با استفاده از سیستم‌های مدرن و سریع‌ترین روش با یکدیگر ارتباط برقرار کنند که سامانه‌های کسب و کار از این جهت راه اندازی شده است.

حمزه‌نژاد ادامه داد: علاوه بر موارد گفته شده نیاز است تا واحد‌های صنعتی مواد اولیه خود را بدون پرداخت نقدی و با ضمانت نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک بصورت مدت‌دار خریداری کنند که یکی دیگر از کاربرد‌های این سامانه همین موضوع است.

وی ادامه داد: سککوک، ضمانت نامه‌های صادره توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را تنها در تضمین خرید‌های واحد‌های تولیدی از تأمین کنندگان مورد تأیید صندوق که دارای نمایندگی رسمی فروش از ایشان است، بکار خواهد گرفت.

این فعال حوزه معدن بیان کرد: برای توانمندسازی بخش خصوصی به ویژه کسب و کار‌های کوچک و متوسط باید سیاست‌های کلانی در نظر گرفت. با توجه به اینکه در وضعیت تحریم هستیم و با توجه به سال رونق تولید باید در دو حوزه بصورت همزمان برای بهبود محیط کسب وکار حرکت کنیم.

حمزه‌نژاد تشریح کرد: باید بتوان محیط کلان کسب و کار را بهبود بخشید و دیگری محیط مربوط به کسب و کار‌های دارای مزیت رقابتی را بهبود داد. در واقع نیاز داریم از کسب و کار‌هایی که مزیت رقابتی دارند مثل صنعت گردشگری، کسب و کار‌های فضای مجازی، استارت آپ‌ها، صنعت پوشاک و نساجی و … که در شرایط فعلی می‌توانند به حوزه تولید و اشتغال کمک بیشتر و سریع‌تری بکنند حمایت بیشتری کنیم و محیط را برای آن‌ها بهینه‌تر کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن